söndag 7 december 2008

Snabba kast


Tjusningen med att arbeta med en bestämd inriktning, 10 x 10 cm samt framför och bakom, är dels att det finns en ram som begränsar samtidigt som den öppnar för möjligheter.
Jag hade fått för mig att väva och Karin varpade upp den på 10 cm bredd.
Min ursprungliga idé var att göra någonting av plastpåsar som dräller här hemma - men när jag väl satte igång så ville jag använda den grova lintråden jag hade. Det såg så fint ut helt enkelt. Så blev det rutor, 10 x 10 cm jag vävde - med ett avbrott av vita linjer.
Det fungerade bra att väva men efter ett tag började allt dra sig, bli snett och konstigt så den där raka fina vepan eller löparen som jag såg framför mig är nu en halv katastrof mot slutet (vilket jag inte visar på bilden här).
Nu står det återigen öppet vad jag ska göra med den och jag har flera idéer!
Jessica

Inga kommentarer: